Voedselactie 2023/2024

Ook deze winter organiseren we weer een actie om geld in te zamelen voor voedselpakketten voor de sponsorgezinnen en anderen in Roemenië, Moldavië en wellicht ook voor Oekraïne. Dat extra voedsel voor
mensen daar, zeker in de koude wintermaanden, hard nodig is, horen we ieder jaar en ieder bezoek weer
opnieuw. En ook weer aan het einde van het jaar 2023. Een jaar waarin zoveel rampen en oorlogen  voorkwamen (komen). Zoveel vreselijke gevolgen voor heel veel mensen op de hele wereld. Maar ook gevolgen voor de inwoners van ons werkgebied in Roemenië, Moldavië en Oekraïne. De stijgende prijzen zijn voor de velen die al vrijwel geen, of een veel te laag, inkomen hebben een regelrecht drama.

Vooral in de winterperiode waarin gestookt moet worden en geen eten van het land is te halen, kan de honger in de gezinnen zomaar toeslaan. Ook deze winter willen we weer veel gezinnen helpen met voedselpakketten. De stichtingen waar wij mee mogen samenwerken, Pentru Tine en Maranatha, hebben het hele jaar door veel mogen betekenen voor de noodlijdenden. Onderdak werd geboden, eten verstrekt. Vele transporten met hulpgoederen, maar vooral voedsel, werden door hen, met alle gevaren van dien, in Oekraïne afgeleverd.

Wij willen u vragen om uw gift voor voedselpakketten te doneren via onze donatiepagina of door de QR-code op deze pagina te scannen met uw mobiele telefoon.

Een pakket, dat in Roemenië of Moldavië wordt gekocht en o.a. voedsel, olie, meel, suiker, pasta, saus en andere dingen bevat, kost € 25,-. Hoeveel neemt u er voor uw rekening? Kleinere bedragen zijn uiteraard ook heel welkom.