Privacybeleid Stichting Draagt Elkanders Lasten

Bij Stichting Draagt Elkanders Lasten hechten wij veel waarde aan uw privacy. Met de gegevens die wij van u ontvangen (bijvoorbeeld door het invullen van een formulier) gaan wij verantwoord om. Ook voldoen wij aan de ‘Algemene verordening gegevensbescherming’ (AVG), die vanaf 25 mei 2018 actief is.
Dit document legt uit welke gegevens wij verzamelen en op welke manier wij daarmee omgaan. Ook wordt uitgelegd welke mogelijkheden er zijn om ervoor te zorgen dat wij geen gebruik meer kunnen maken van uw gegevens.

Formulieren

Op onze website gebruiken wij formulieren waarmee u contact met ons kunt opnemen. Daarbij zult u altijd uw naam en emailadres moeten invullen zodat wij op uw contactaanvraag kunnen reageren. Deze gegevens gebruiken wij enkel om op u te kunnen reageren en worden verder niet opgeslagen. Wanneer u zich bijvoorbeeld niet heeft aangemeld voor onze nieuwsbrief, zal het niet zo zijn dat u na het stellen van een vraag via ons contactformulier, wel een (digitale) nieuwsbrief zal ontvangen. Uw gegevens worden veilig over het internet verstuurd omdat onze website gebruik maakt van ‘SSL’, dit kunt u zien aan ‘https’ voor onze domeinnaam in uw browser. Hier kunt u daar meer over lezen.

Nieuwsbrief

Twee keer per jaar versturen wij een nieuwsbrief. Op onze website staat hiervoor een apart formulier waarin u uw emailadres en adresgegevens invult. Ook deze gegevens gebruiken wij enkel voor dit doeleinde en zullen wij bijvoorbeeld niet gebruiken om u andere informatie toe te sturen. Een groot aantal van deze nieuwsbrieven worden per post verstuurd via onze drukker ’Van Beuzekom'. Hiervoor hebben zij ook uw adresgegevens nodig (om de etiketten te kunnen drukken). Dit maakt hen een ‘verwerker’ van persoonsgegevens. Ook zij zullen uw gegevens alleen voor dit doeleinde gebruiken, zie ook hun privacyverklaring. Wanneer u zich wil uitschrijven voor onze nieuwsbrief dan kan dit via het contactformulier.

Betalingen

Donaties via onze website gaan via Sisow. Sisow is een partij die betaaldiensten (in ons geval iDeal) regelt voor webshops en websites. Dit artikel legt uit dat niet ‘Stichting Draagt Elkanders Lasten’ verantwoordelijk is hoe in dit geval met uw gegevens wordt omgegaan, maar Sisow zelf. In dat artikel wordt ook verwezen naar pagina’s waar u kunt lezen hoe zij met uw gegevens omgaan.

Google Analytics

Deze statistieken zijn niet te herleiden naar u als gebruiker. Uw IP-adres wordt geanonimiseerd en de optie om gegevens te delen met andere diensten van Google staat uit. Google zal uw gegevens dus niet voor andere doeleinden gebruiken. Verder hebben wij een verwerkersovereenkomst gesloten met Google. Met bovenstaande zaken voldoen wij ook op dit gebied aan de AVG die vanaf 25 mei 2018 actief is.

Inzage gegevens

U hebt het recht om bij ons op te vragen welke gegevens wij van u hebben. Wij zullen deze dan aanleveren. Wanneer u aangeeft dat u niet meer wilt dat wij beschikken over uw gegevens, dan zullen wij uw gegevens verwijderen. Aangezien wij wel uw gegevens nodig hebben voor bijvoorbeeld het versturen van de nieuwsbrief of wanneer u sponsor bent, kunnen wij enkel uw gegevens verwijderen wanneer u ook deze zaken opzegt.