Extra gift vanwege Corona

Veel van onze activiteiten zijn afgelast vanwege Corona. Denkt u aan ons met een extra gift?

Hulp aan vluchtelingen uit Oekraïne

Nadat de oorlog in Oekraïne is uitgebroken heeft onze Roemeense partner, Stichting Pentru Tine in Botosani (waar we al meer dan 12 jaar mee samenwerken), zich direct ingezet om vluchtelingen op te kunnen opvangen. De ruimtes waar normaal gesproken de kinderopvang plaatsvindt werden ontruimt. Er is een beroep gedaan op inwoners van de stad Botosani (slechts 60 kilometer van de grens met Oekraïne), voor matrassen, dekens enzovoorts. Slechts twee dagen na het uitbreken van de oorlog konden de eerste 32 vluchtelingen er onderdak krijgen.

Pentru Tine is normaal gesproken al volledig afhankelijk van giften voor de hulpverlening aan Roemeense kinderen, gezinnen en ouderen. Deze periode was het al extra zwaar vanwege de hoge energieprijzen en inflatie, wat ook in Roemenië speelt. Met de extra zorg die nu op hun schouders rust kunt u begrijpen dat er extra financiële middelen nodig zijn om de zorg te kunnen bieden die zo hard nodig is.

Mogen de vluchtelingen en Pentru Tine rekenen op uw hulp? Maakt uw gift over via de donatiepagina en selecteer 'Vluchtelingenhulp'.