Actie: Brood voor Oekraïne

Stichting Tabitha Ridderkerk en wij starten een intensieve samenwerking en gaan gezamenlijk geld inzamelen om hulp te bieden in het oorlogsgebied in Oekraïne. Met name in de plaatsen Charkov, Sloviansk, Mikolaiv en Cherson, allen gelegen in het oostelijk deel van Oekraïne.

Door een Roemeense partner, stichting Maranatha, die vele transporten met hulpgoederen ten bate van de slachtoffers van de oorlog verzorgd, zijn 8 ovens om brood te bakken geleverd in de genoemde steden.
Het is de bedoeling ter plaatse brood te gaan bakken en niet meer, zoals voorheen gebeurde, in Roemenië en dat naar Oekraïne te vervoeren. Elke dag worden duizenden broden gebakken. Het is een grote vooruitgang om ter plaatse vers brood te maken. Daarbij zijn ook veel lokale vrouwen betrokken en veel mensen krijgen iedere dag een brood.

Er is echter voortdurend meel, olie, water en suiker nodig om dit te realiseren. Om te kunnen blijven voorzien in deze basisbehoefte is ook continuïteit noodzakelijk. Omdat de elektriciteitsvoorziening in de steden alles behalve stabiel is zijn er ook een viertal grote generatoren nodig. Kortom een project dat dagelijks veel kost.

Uw kunt doneren via onze donatie-pagina, of door het rechtsstreeks over te maken naar: NL30INGB0670471046, t.n.v Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v. Brood.

Bedankt voor uw bijdrage!