project Kleuterschool in Botosani

Kleuterschool in Botosani

In september 2017 is in de Roemeense stad Botosani (120.000 inwoners) de eerste Christelijke kleuterschool gestart. Dit voorziet in een enorme behoefte voor de christelijke inwoners van de stad, er werd gestart met 20 kinderen in de leeftijd van 3 tot 6 jaar. Een jaar later, in 2018 dus, werd al met een tweede groep begonnen.
De school is gerealiseerd door de Stichting Pentru Tine, o.l.v. Sebastian Mariniuc, waar Stichting Draagt Elkanders Lasten al sinds 2009 mee samenwerkt. De kosten van dit project worden voor een deel door de ouders gedragen maar door de grote armoede in deze regio is er geen sluitende begroting. Er wordt geen subsidie van de overheid ontvangen en er is een tekort van enkel honderden euro’s per maand.

Helpt u mee in het belang van de kinderen van Botosani?

U kunt als particulier maar ook als bedrijf deze kleuterschool helpen met een maandelijkse bijdrage of een vast bedrag per jaar.

Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact op met: wpklippel@versatel.nl.