Kledinginzameling

Let op: in juli en augustus vind er geen kledinginzameling plaatst. Vanaf 3 september bent u weer elke maandagavond hartelijk welkom.

Heeft u nog kleding, dekens, schoenen of jassen over? Kom dan op maandagavond (m.u.v. 2e feestdagen) tussen 19.00 en 19.30 uur langs op Lagendijk 78 te Ridderkerk!
Al vanaf het begin van ons ontstaan verzamelen we kleding. We begonnen in de werkplaatsgang in het verzorgingstehuis De Riederborgh te Ridderkerk. Al snel weken we uit naar de voormalige aula (Het Praethuis) van bovengenoemd tehuis. Vanaf februari 1998 werden de goederen ingezameld in een (voormalige) garagebox aan de Boksdoornstraat. Vanaf juni 1998 werd gesorteerd in het huisje aan de Voorweg en de kleding opgeslagen op de zolder van de aangrenzende boerderij, welke beschikbaar werd gesteld door de familie Kleinjan. Vanaf juni 2001 huren we een gedeelte van een schuur aan Lagendijk 78. In deze schuur zijn aanpassingen gedaan, zodat hier ruim één vrachtwagenlading opgeslagen kan worden. Tot op heden staan iedere maandagavond (m.u.v. 2e feestdagen) vrijwilligers klaar om tussen 19.00 en 19.30 uur de kleding in ontvangst te nemen. We mogen wel zeggen dat het inzamelen van kleding in Ridderkerk een begrip is geworden. Een grote groep vrijwilligsters sorteert en verpakt de kleding. Het hele jaar gaat dit werk door, ook als het soms flink koud is in de loods. Voor de transportkosten vragen wij € 1,- per ingeleverde zak kleding.

De sorteergroep
De kleding en ander goed moeten ook gesorteerd worden. Daarom staan er iedere week twee groepen klaar die de kleding sorteren in dames-, heren- en kinderkleding, evenals zomer- en winterkleding.
De twee groepen staan onder leiding van Joke van der Weiden en Roelie Gouweloos.