Uw hulp is dringend nodig. Steun onze  voedselactie.

Voedselactie 2017/2018

Lees onderstaande reacties van de sociaal werkers van Ecce Homo naar aanleiding van de voedselactie van januari 2017 om te beseffen hoe uw gift het verschil kan maken.

A: Elena is een alleenstaande moeder, die haar 3 kinderen grootbrengt en ik bracht een voedselpakket bij haar.  Nadat ik alle etenswaren had uitgepakt en ze op tafel had gezet, greep de oudste dochter (die 7 jaar oud is) de pot Nutella vast en drukte het naar haar borst alsof het een heel bijzonder was, holde naar de slaapkamer en verstopte het onder de deken. De moeder vertelde me hoe haar dochter haar precies die ochtend vroeg om iets zoets en ze was boos toen de moeder antwoordde dat ze daar geen geld voor hadden. Daarom reageerde ze zo toen ze de pot met chocoladepasta zag! Ik legde het meisje uit hoe ze God moesten danken voor alles!

B: Een andere reactie die ik met jullie wil delen was van een kleine jongen van 6 jaar oud die op en neer begon te springen toen hij het pakketje met eten zag, en hij bleef dit een paar minuten doen. Het was zo'n ongecontroleerde vreugde en het raakte me om te zien hoe een pakket basisvoedsel zoveel vreugde kan brengen! Het hele gezin was blij en hield niet op me te bedanken zolang ik daar bleef.

Aangrijpend toch om te lezen hoe gelukkig men kan worden van de ontvangst van een voedselpakket ter waarde van € 25,-.  De praktijk is dat velen in Roemenië, vooral in de wintertijd, nauwelijks of geen eten hebben.

Daarom zijn we erg blij dat we ieder jaar mensen kunnen helpen met een voedselpakket. Zo kon ook afgelopen winter, mede dank zij uw hulp,  aan meer dan 200 gezinnen een pakket worden aangeboden.
Doet u ook nu weer mee en neemt u 1 of meer gezinnen voor uw rekening met een pakket? Stort uw bijdrage op rek.nr.NL30INGB0670471046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v. “voedsel”. Of doneer vanaf onze website.

Alvast bedankt.