Grote nood onder vluchtelingen in Moldavië

De oorlog in Oekraïne duurt inmiddels al meer dan een half jaar en het lijkt wel of we er aan gewend raken. Voor de slachtoffers is het echter nog iedere dag een hele harde werkelijkheid. Er zijn nog steeds vele mensen op de vlucht.

Via onze partner in Roemenië, Pentru Tine, begrepen we dat in Chisinau, de hoofdstad van Moldavië, een groep van 1.000 vluchtelingen wordt opgevangen. De helft hiervan zijn kinderen. Pentru Tine probeert hen, samen met andere Moldavische partners te helpen. De vluchtelingen hebben behoefte aan voedsel, onderdak, kleding en allerlei andere zaken die nodig zijn om deze vluchtelingen van alle basisbehoeften te voorzien.
De financiele middelen drogen op, daarom willen wij opnieuw een beroep doen op uw gebed en uw vrijgevigheid.

U kunt doneren via onze donatie-pagina met als doel ‘Chisinau’ of door over te maken naar NL30INGB0670471046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v. Chisinau.