Botosani onder water!

Watersnood in Roemenië

Tientallen plaatsen zijn op 28 juni getroffen door hevige regenval in de provincie Botosani in Roemenië. Door diverse overheden is vastgesteld dat er zeer veel schade is. Er werden 92 huizen en 138 bijgebouwen getroffen, evenals 53 bruggen. Het water bedekt 6.2 km provinciale weg, 135 km gemeentelijke weg, 221 km landelijke weg, en 176 km straten. 1156,25 hectare landbouwgrond en 1858 hectare weiden zijn overstroomd.

Drislea

Drislea is een van de 40 getroffen dorpen en ligt dicht bij Trusteni, waar we als Draagt Elkanders Lasten een bejaardentehuis helpen.  In korte tijd werd het dorp overspoeld door de stortregens. Tientallen huizen (ongeveer 40) kwamen ​​onder water. Nadat het water zich had teruggetrokken, bezochten de medewerkers van Pentru Tine de huizen die er het ergst aan toe waren. Dit was een hele schok. Ze hebben dringend water, eten, schone kleren nodig!
Pentru Tine (onze partnerorganisatie) biedt hulp door wate , eten, kleding en dekens te verstrekken. Hiervoor is tenminste €750 euro nodig.

Als volgende stap gaan we proberen te helpen met meubilair, koelkasten of gasfornuizen, afhankelijk van wat het meest nodig is. De mensen hebben zonnig weer nodig om de spullen te drogen. Grootste probleem is dat de lemen huizen die er daar nog veel zijn gaan instorten als ze lang vochtig blijven.

Bid alstublieft voor hen en help hen ook door te doneren (selecteer de watersnood als optie)!